man exercising to feel calm
Frumuseţe

Stresul


Unele dintre motivele care determina stresul sunt: felul in care traim, temerile in privinta sigurantei noastre, siguranta locului de munca si viitoarele sanse de angajare, supraexpunerea la stirile de razboi, omoruri, sinucideri, asalturi teroriste, criza, etc….. Tot ce trebuie sa facem este sa fim atenti la propriile emotii, sa ne ingrijim singuri si sa ne ocupam de nevoile noastre de baza, astfel incat, sa fim in forma si sanatate maxima pentru a putea face fata tuturor crizelor din jur, sa mancam bine si sanatos, sa dormim bine noaptea, si sa ne organizam timpul in asa fel incat sa ne si relaxam.

A controla stresul inseamna a gasi sens, echilibru si sanatate,iar cheia pentru un control eficient al stresului o gasim in urmatoarele afirmatii:
Cei mai multi oameni sunt fericiti atat cat isi aleg sa fie – Abraham Lincoln
Nu poti sa inveti pe cineva un lucru, poti doar sa il ajuti sa il gaseasca inauntrul sau – Galileo Galilei

Cu alte cuvinte toti suntem fericiti sau stresati, bucurosi sau tristi in masura in care ne dorim fiecare sa fim in mod constient sau inconstient. De noi depinde cum acceptam stresul in viata noastra, avand doar doua oportunitati, fie ni-l facem prieten, fie devine dusmanul nostru, deoarece stresul apare la orice reactie a mintii si a trupului fata de o situatie reala sau imaginata. Deci stresul devine fie rau(dusman), fie bun(prieten) prin modul nostru de a gandi si de a percepe tot ce ni se intampla, sau ce se intampla in jurul nostru ro.wikipedia.org.

Stresul poate provoca atat simptome fizice(ameteala, pupile dilatate,tensiune in umeri si ceafa, respiratie rapida si superficiala, greata, transpiratie, gura uscata, nod in gat, batai puternice ale inimii, maini si picioare reci si umede, genunchi moi, probleme digestive) cat si reactii psihologice(apatie, reprimare, lipsa de memorie, retragere, anxietate, agitatii, tensiune sau alerta emotionala,cosmaruri, irascibilitate, insatisfactie, concentrare slaba, predispozitie la accidente,tendinta de a fi usor de speriat, impulsul de a plange, a fugi sau a te ascunde).

Cele mai intalnite boli legate de stres:

• ulcer, atac de cord, accident cerebral
• cancer, hipertensiune, dureri de cap(apasare si migrene)
• colita, colon spastic, gastrita
• diaree sau constipatie cronica, greata
• transpiratie excesiva, artrita
• dureri si tensiuni musculare
• insomnii sau probleme de somn
• urinare frecventa
• pierderea poftei de mancare sau pofta de mancare excesiva
• diabet
• oboseala cronica
• infectii, alergii
• astm
• stari de lesin
• balbaiala sau alte probleme de vorbire

Unelte de baza in eliberarea stresului:

•  convingeri pozitive(mintea este a ta si creeaza doar ceea ce ii permiti tu sa creeze….deci imagineaza-ti si creeaza realitatea pe care o doresti)
• relaxare si respiratie(muzica buna, casete video pentru relaxare)
• activitate fizica( exercitiul fizic regulat va sustine o sanatate fizica vitala, stari emotionale pozitive, capacitati mentale mai ascutite)
• obiceiuri alimentare sanatoase(o alimentatie buna poate fi un excelent remediu impotriva stresului, insa de cele mai multe ori rezultatul este exact invers, adica mai mult stres.Mentinerea unor obiceiuri alimentare bune iti pastreaza organismul sanatos si te ajuta sa controlezi stresul.S-ar putea sa te gandesti ca evitare micului dejun este un mod de a pierde in greutate.Gresit! Statisticile arata ca oamenii cu greutate ideala sunt cei care iau micul dejun, deoarece acesta pune in functiune metabolismul, iar fara el corpul functioneaza la viteza scazuta si incepi sa te simti apatic ! Statisticile arata ca oamenii cu greutate ideala sunt cei care iau micul dejun, deoarece acesta pune in functiune metabolismul, iar fara el corpul functioneaza la viteza scazuta si incepi sa te simti apatic

Rate this post